De lancering van Lightyear

De lancering
van Lightyear

De lancering van Lightyear

Klant:
Lightyear

Onze rol:
Merkpositionering
Marketing roadmap

Klant:
Lightyear

Onze rol:
Merkpositionering
Marketing roadmap

Klant:
Lightyear

Onze rol:
Merkpositionering
Marketing roadmap

Klant:
Lightyear

Onze rol:
Merkpositionering
Marketing roadmap

Uitdaging

Op de automotive campus in Helmond werkt een snelgroeiend team van inmiddels ruim 100 mensen aan iets heel moois: het produceren en in de markt zetten van de Lightyear One, de eerste commerciële gezinsauto die rijdt op zonne-energie. In de zomer van 2019 wordt het eerste rijdende prototype aan de wereld gepresenteerd.

De vraag aan Openfield: Hoe zetten we het merk Lightyear in de markt en welke marketingactiviteiten ontplooien we in ons jaar van lancering?

Uitdaging

Op de automotive campus in Helmond werkt een snelgroeiend team van inmiddels ruim 100 mensen aan iets heel moois: het produceren en in de markt zetten van de Lightyear One, de eerste commerciële gezinsauto die rijdt op zonne-energie. In de zomer van 2019 wordt het eerste rijdende prototype aan de wereld gepresenteerd.

De vraag aan Openfield: Hoe zetten we het merk Lightyear in de markt en welke marketingactiviteiten ontplooien we in ons jaar van lancering?

Uitdaging

Op de automotive campus in Helmond werkt een snelgroeiend team van inmiddels ruim 100 mensen aan iets heel moois: het produceren en in de markt zetten van de Lightyear One, de eerste commerciële gezinsauto die rijdt op zonne-energie. In de zomer van 2019 wordt het eerste rijdende prototype aan de wereld gepresenteerd.

De vraag aan Openfield: Hoe zetten we het merk Lightyear in de markt en welke marketingactiviteiten ontplooien we in ons jaar van lancering?

Lightyear One design launch

Aanpak

Aanpak

Aanpak

In een serie interviews met Tesla-rijders hebben we inzicht gekregen in behoeften, wensen en gedrag van deze belangrijke (eerste) doelgroep. Met een team van Lightyear (founders, marketeers, designers) hebben we de markt in kaart gebracht. Deze input vormde de basis voor de merkpositionering die we hebben uitgewerkt in een Merkkompas.

Met het engineering plan en het Merkkompas als uitgangspunt hebben we de marketing roadmap voor 2019 gemaakt. Dit is uitgewerkt in briefings voor het Lightyear marketing team.

In een serie interviews met Tesla-rijders hebben we inzicht gekregen in behoeften, wensen en gedrag van deze belangrijke (eerste) doelgroep. Met een team van Lightyear (founders, marketeers, designers) hebben we de markt in kaart gebracht. Deze input vormde de basis voor de merkpositionering die we hebben uitgewerkt in een Merkkompas.

Met het engineering plan en het Merkkompas als uitgangspunt hebben we de marketing roadmap voor 2019 gemaakt. Dit is uitgewerkt in briefings voor het Lightyear marketing team.

In een serie interviews met Tesla-rijders hebben we inzicht gekregen in behoeften, wensen en gedrag van deze belangrijke (eerste) doelgroep. Met een team van Lightyear (founders, marketeers, designers) hebben we de markt in kaart gebracht. Deze input vormde de basis voor de merkpositionering die we hebben uitgewerkt in een Merkkompas.

Met het engineering plan en het Merkkompas als uitgangspunt hebben we de marketing roadmap voor 2019 gemaakt. Dit is uitgewerkt in briefings voor het Lightyear marketing team.

Lightyear workshop

Resultaat

Resultaat

Resultaat

De marketing roadmap is volledig uitgevoerd. Vanuit de merkpositionering zijn er door verschillende partnerbureaus concepten ontwikkeld. Dit heeft voor veel aandacht hebben gezorgd rondom de lancering van de Lightyear One. 

De marketing roadmap is volledig uitgevoerd. Vanuit de merkpositionering zijn er door verschillende partnerbureaus concepten ontwikkeld. Dit heeft voor veel aandacht hebben gezorgd rondom de lancering van de Lightyear One.

Schermafbeelding 2019-02-21 om 10.16.18

En dit is slechts het begin. In 2021 zullen de eerste Lightyear One’s op de weg te bewonderen zijn en dan is het voor Lightyear zaak om haar prachtige missie waar te maken: compromisloze ‘clean mobility’ beschikbaar voor iedereen!

En dit is slechts het begin. In 2021 zullen de eerste Lightyear One’s op de weg te bewonderen zijn en dan is het voor Lightyear zaak om haar prachtige missie waar te maken: compromisloze ‘clean mobility’ beschikbaar voor iedereen!

"Openfield heeft ons sterk ondersteund om het merk scherp te krijgen en samen hebben we een mooie aanzet gegeven tot onze eerste grote marketingactiviteiten. Joost en David waren goed in staat de context van Lightyear aan te voelen en daarop de begeleiding af te stemmen."

- Marc Maas, Manager Customer Journey van Lightyear

"Openfield heeft ons sterk ondersteund om het merk scherp te krijgen en samen hebben we een mooie aanzet gegeven tot onze eerste grote marketing-activiteiten. Joost en David waren goed in staat de context van Lightyear aan te voelen en daarop de begeleiding af te stemmen."

- Marc Maas, Manager Customer Journey van Lightyear

"Openfield heeft ons sterk ondersteund om het merk scherp te krijgen en samen hebben we een mooie aanzet gegeven tot onze eerste grote marketingactiviteiten. Joost en David waren goed in staat de context van Lightyear aan te voelen en daarop de begeleiding af te stemmen."

- Marc Maas, Manager Customer Journey van Lightyear

Heb je een vraag of wil je graag kennismaken? Neem contact met ons op.

Heb je een vraag of wil je graag kennismaken? Neem contact met ons op.

Heb je een vraag of wil je graag kennismaken? Neem contact met ons op.

Heb je een vraag of wil je graag kennismaken? Neem contact met ons op.

Heb je een vraag of wil je graag kennismaken? Neem contact met ons op.

Openfield
Minrebroederstraat 5, 3512 GS, Utrecht

KvKno: 72810386 - BTWno. NL859244866B01
IBAN: NL41KNAB0257813527
Neem contact met ons op

© 2020 Openfield

Openfield
Minrebroederstraat 5 
3512 GS Utrecht
KvKno: 72810386 - BTWno. NL859244866B01
IBAN: NL41KNAB0257813527
Neem contact met ons op

© 2018 Openfield

Openfield | Business & Brand Strategy