De lancering van Lightyear

De lancering
van Lightyear

De lancering
van Lightyear

Uitdaging

Op de automotive campus in Helmond werkt een snelgroeiend team van inmiddels ruim 100 mensen aan iets heel moois: het produceren en in de markt zetten van de Lightyear One, de eerste commerciële gezinsauto die rijdt op zonne-energie. In de zomer van 2019 wordt het eerste rijdende prototype aan de wereld gepresenteerd.

De vraag aan Openfield: Hoe zetten we het merk Lightyear in de markt en welke marketingactiviteiten ontplooien we in ons jaar van lancering?

Uitdaging

Op de automotive campus in Helmond werkt een snelgroeiend team van inmiddels ruim 100 mensen aan iets heel moois: het produceren en in de markt zetten van de Lightyear One, de eerste commerciële gezinsauto die rijdt op zonne-energie. In de zomer van 2019 wordt het eerste rijdende prototype aan de wereld gepresenteerd.

De vraag aan Openfield: Hoe zetten we het merk Lightyear in de markt en welke marketingactiviteiten ontplooien we in ons jaar van lancering?

Uitdaging

Op de automotive campus in Helmond werkt een snelgroeiend team van inmiddels ruim 100 mensen aan iets heel moois: het produceren en in de markt zetten van de Lightyear One, de eerste commerciële gezinsauto die rijdt op zonne-energie. In de zomer van 2019 wordt het eerste rijdende prototype aan de wereld gepresenteerd.

De vraag aan Openfield: Hoe zetten we het merk Lightyear in de markt en welke marketingactiviteiten ontplooien we in ons jaar van lancering?

Lightyear One design launch

Aanpak

Aanpak

Aanpak

In een serie van interviews met Tesla-rijders hebben we inzicht gekregen in behoeften, wensen en gedrag van een belangrijke (eerste) doelgroep voor Lightyear. Daarnaast hebben we met een team van Lightyear (founders, marketeers, designers) de markt in kaart gebracht. Deze input vormde de basis voor de merkpositionering die we hebben uitgewerkt in een Merkkompas.

Vervolgens hebben we het engineering plan als uitgangspunt gebruikt in een marketing roadmap sessie. Hierin hebben we belangrijke events voor de doelgroepen en prioriteiten voor Lightyear bepaald en aan de hand van het Merkkompas marketingconcepten bedacht. Dit is uitgewerkt in briefings voor het Lightyear marketing team.

Lightyear workshop

Resultaat

Resultaat

De marketingactiviteiten zijn ingepland en partnerbureaus zijn gebriefd. Vanuit een scherpe merkpositionering worden er momenteel concepten ontwikkeld om de lancering van de Lightyear One kracht bij te zetten. We verwachten dat Lightyear in juni ‘the talk of the town’ zal zijn als het eerste rijdende prototype wordt gepresenteerd.

Schermafbeelding 2019-02-21 om 10.16.18

En dit is slechts het begin. In 2020 zullen de eerste Lightyear One’s op de weg te bewonderen zijn en dan is het voor Lightyear zaak om haar prachtige missie waar te maken: compromisloze ‘clean mobility’ beschikbaar voor iedereen!

"Openfield heeft ons sterk ondersteund om het merk scherp te krijgen en samen hebben we een mooie aanzet gegeven tot onze eerste grote marketingactiviteiten. Joost en David waren goed in staat de context van Lightyear aan te voelen en daarop de begeleiding af te stemmen."

- Marc Maas, Manager Customer Journey van Lightyear

"Openfield heeft ons sterk ondersteund om het merk scherp te krijgen en samen hebben we een mooie aanzet gegeven tot onze eerste grote marketing-activiteiten. Joost en David waren goed in staat de context van Lightyear aan te voelen en daarop de begeleiding af te stemmen."

- Marc Maas, Manager Customer Journey van Lightyear

"Openfield heeft ons sterk ondersteund om het merk scherp te krijgen en samen hebben we een mooie aanzet gegeven tot onze eerste grote marketingactiviteiten. Joost en David waren goed in staat de context van Lightyear aan te voelen en daarop de begeleiding af te stemmen."

- Marc Maas, Manager Customer Journey van Lightyear

Interesse in een vrijblijvende Explore-sessie voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op.

Openfield
Minrebroederstraat 5, 3512 GS, Utrecht

KvKno: 72810386 - BTWno. NL859244866B01
IBAN: NL41KNAB0257813527
Neem contact met ons op

© 2018 Openfield

Openfield
Minrebroederstraat 5 
3512 GS Utrecht
KvKno: 72810386 - BTWno. NL859244866B01
IBAN: NL41KNAB0257813527
Neem contact met ons op

© 2018 Openfield

Openfield | Business & Brand Innovation