Meer leads voor Xiltrix

Meer leads voor Xiltrix

Meer leads voor
Xiltrix

Uitdaging

Xiltrix is een internationaal opererend softwarebedrijf dat montoringsystemen voor laboratoria ontwikkelt en implementeert. Xiltrix wil het aantal leads die ze binnenkrijgen via digitale kanalen verhogen. Samen met digitaal bureau One Shoe testen we welke online marketingtactieken hierin het meest effectief zijn.

De vraag aan Openfield: Wat zijn de behoeften van potentiële kopers en hoe ziet hun aankoopproces eruit?

Uitdaging

Xiltrix is een internationaal opererend softwarebedrijf dat montoringsystemen voor laboratoria ontwikkelt en implementeert. Xiltrix wil het aantal leads die ze binnenkrijgen via digitale kanalen verhogen. Samen met digitaal bureau One Shoe testen we welke online marketingtactieken hierin het meest effectief zijn.

De vraag aan Openfield: Wat zijn de behoeften van potentiële kopers en hoe ziet hun aankoopproces eruit?

Uitdaging

Xiltrix is een internationaal opererend softwarebedrijf dat montoringsystemen voor laboratoria ontwikkelt en implementeert. Xiltrix wil het aantal leads die ze binnenkrijgen via digitale kanalen verhogen. Samen met digitaal bureau One Shoe testen we welke online marketingtactieken hierin het meest effectief zijn.

De vraag aan Openfield: Wat zijn de behoeften van potentiële kopers en hoe ziet hun aankoopproces eruit?

Uitdaging

Xiltrix is een internationaal opererend softwarebedrijf dat montoringsystemen voor laboratoria ontwikkelt en implementeert. Xiltrix wil het aantal leads die ze binnenkrijgen via digitale kanalen verhogen. Samen met digitaal bureau One Shoe testen we welke online marketingtactieken hierin het meest effectief zijn.

De vraag aan Openfield: Wat zijn de behoeften van potentiële kopers en hoe ziet hun aankoopproces eruit?

background_update_dark

Aanpak

Aanpak

Aanpak

In een werksessie met een team van directie, sales managers en techneuten van Xiltrix hebben we potentiële markten, afnemers en decision making units (DMU's) op een rij gezet. Voor de belangrijkste functies binnen deze DMU's hebben we een persona paspoort gemaakt met aannames over hun behoeften, gedrag en rol in het aankoopproces van een monitoring systeem.

De persona paspoorten hebben we gevalideerd in interviews met medewerkers van regionale ziekenhuizen en voedingsproducenten. De informatie uit deze gesprekken hebben we als input gebruikt voor een tweede werksessie. In deze werksessie zijn de Decision Journeys uitgewerkt en kansen voor Xiltrix, wat betreft marketing en dienstverlening, geïdentificeerd.

In een werksessie met een team van directie, sales managers en techneuten van Xiltrix hebben we potentiële markten, afnemers en decision making units (DMU's) op een rij gezet. Voor de belangrijkste functies binnen deze DMU's hebben we een persona paspoort gemaakt met aannames over hun behoeften, gedrag en rol in het aankoopproces van een monitoring systeem.

De persona paspoorten hebben we gevalideerd in interviews met medewerkers van regionale ziekenhuizen en voedings-producenten. De informatie uit deze gesprekken hebben we als input gebruikt voor een tweede werksessie. In deze werksessie zijn de Decision Journeys uitgewerkt en kansen voor Xiltrix, wat betreft marketing en dienstverlening, geïdentificeerd.

Openfield workshop with client

Resultaat

Resultaat

Het inzicht in het beslissings- en aankoopproces van belangrijke potentiële klantgroepen heeft voor Xiltrix veel nieuwe aanknopingspunten opgeleverd voor zowel sales & marketing als service & support.
 

Het inzicht in het beslissings- en aankoopproces van belangrijke potentiële klantgroepen heeft voor Xiltrix veel nieuwe aanknopingspunten opgeleverd voor zowel sales & marketing als service & support. 

Het inzicht in het beslissings- en aankoopproces van belangrijke potentiële klantgroepen heeft voor Xiltrix veel nieuwe aanknopings-punten opgeleverd voor zowel sales & marketing als service & support.
 

Decision Journey example

Op basis van de decision journeys heeft digitaal bureau One Shoe een online test opgezet waarin verschillende vormen van content en boodschappen worden getest bij verschillende doelgroepen. Uit deze test gaat blijken wat het best werkt in het genereren van leads. 

Op basis van de decision journeys heeft digitaal bureau One Shoe een online test opgezet waarin verschillende vormen van content en boodschappen worden getest bij verschillende doelgroepen. Uit deze test gaat blijken wat het best werkt in het genereren van leads. 

Op basis van de decision journeys heeft digitaal bureau One Shoe een online test opgezet waarin verschillende vormen van content en boodschappen worden getest bij verschillende doelgroepen. Uit deze test gaat blijken wat het best werkt in het genereren van leads. 

Op basis van de decision journeys heeft digitaal bureau One Shoe een online test opgezet waarin verschillende vormen van content en boodschappen worden getest bij verschillende doelgroepen. Uit deze test gaat blijken wat het best werkt in het genereren van leads. 

"We very much liked working with Openfield. The process was extremely clear from the beginning to the end. Openfield quickly understood our business and they are open, approachable and take initiative."

- Steven Kerr, Sales Director Xiltrix

"We very much liked working with Openfield. The process was extremely clear from the beginning to the end. Openfield quickly understood our business and they are open, approachable and take initiative."

- Steven Kerr, Sales Director Xiltrix

"We very much liked working with Openfield. The process was extremely clear from the beginning to the end. Openfield quickly understood our business and they are open, approachable and take initiative."

- Steven Kerr, Sales Director Xiltrix

"We very much liked working with Openfield. The process was extremely clear from the beginning to the end. Openfield quickly understood our business and they are open, approachable and take initiative."

- Steven Kerr, Sales Director Xiltrix

"We very much liked working with Openfield. The process was extremely clear from the beginning to the end. Openfield quickly understood our business and they are open, approachable and take initiative."

- Steven Kerr, Sales Director Xiltrix

Interesse in een vrijblijvende Explore-sessie voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op.

Interesse in een vrijblijvende Explore-sessie voor jouw bedrijf?
Neem contact met ons op.

Interesse in een vrijblijvende Explore-sessie voor jouw bedrijf?
Neem contact met ons op.

Openfield
Minrebroederstraat 5, 3512 GS, Utrecht

KvKno: 72810386 - BTWno. NL859244866B01
IBAN: NL41KNAB0257813527
Neem contact met ons op

© 2018 Openfield

Openfield
Minrebroederstraat 5 
3512 GS Utrecht
KvKno: 72810386 - BTWno. NL859244866B01
IBAN: NL41KNAB0257813527
Neem contact met ons op

© 2018 Openfield

Openfield | Business & Brand Innovation