De waardepropositie: de concrete waarde die je levert

De waardepropositie: de concrete waarde die je levert

De waardepropositie: de concrete waarde die je levert

Met welke (nieuwe) producten of diensten kun je echt in een behoefte voorzien?

Een waardepropositie bevat alle kerneigenschappen van een product of dienst, maar dan in een ultralight vorm. Dit ga je testen bij doelgroepen en aanpassen op basis van hun feedback. Als mensen het waardevol vinden en er (genoeg) geld voor willen betalen ben je op het juiste spoor. Dan ontwikkel je de propositie verder door en kun je het uiteindelijk op de markt brengen.

Met welke (nieuwe) producten of diensten kun je echt in een behoefte voorzien?

Een waardepropositie bevat alle kerneigenschappen van een product of dienst, maar dan in een ultralight vorm. Dit ga je testen bij doelgroepen en aanpassen op basis van hun feedback. Als mensen het waardevol vinden en er (genoeg) geld voor willen betalen ben je op het juiste spoor. Dan ontwikkel je de propositie verder door en kun je het uiteindelijk op de markt brengen.

Met welke (nieuwe) producten of diensten kun je echt in een behoefte voorzien?

Een waardepropositie bevat alle kerneigenschappen van een product of dienst, maar dan in een ultralight vorm. Dit ga je testen bij doelgroepen en aanpassen op basis van hun feedback. Als mensen het waardevol vinden en er (genoeg) geld voor willen betalen ben je op het juiste spoor. Dan ontwikkel je de propositie verder door en kun je het uiteindelijk op de markt brengen.

Het ontwikkelen van een waardepropositie

Openfield ontwikkelt waardeproposities op basis van behoeften en motivaties van specifieke doelgroepen. In exploratieve gesprekken proberen we zoveel mogelijk te weten te komen over wat een doelgroep beweegt en hoe hun wereld eruit ziet.

Het ontwikkelen van een waardepropositie

Openfield ontwikkelt waardeproposities op basis van behoeften en motivaties van specifieke doelgroepen. In exploratieve gesprekken proberen we zoveel mogelijk te weten te komen over wat een doelgroep beweegt en hoe hun wereld eruit ziet.

Het ontwikkelen van een waardepropositie

Openfield ontwikkelt waardeproposities op basis van behoeften en motivaties van specifieke doelgroepen. In exploratieve gesprekken proberen we zoveel mogelijk te weten te komen over wat een doelgroep beweegt en hoe hun wereld eruit ziet.

Het ontwikkelen van een waardepropositie

Openfield ontwikkelt waardeproposities op basis van behoeften en motivaties van specifieke doelgroepen. In exploratieve gesprekken proberen we zoveel mogelijk te weten te komen over wat een doelgroep beweegt en hoe hun wereld eruit ziet.

Wheels of motivation

In een ideation werksessie bepalen we in welke behoeften we willen voorzien. We bedenken een aantal invullingen en werken deze uit in een tastbare concepten die we kunnen testen. Dat kan bijvoorbeeld een landingspage voor een productlancering zijn, maar ook een mock-up van een app of een fysieke demo. 

In een ideation werksessie bepalen we in welke behoeften we willen voorzien. We bedenken een aantal invullingen en werken deze uit in een tastbare concepten die we kunnen testen. Dat kan bijvoorbeeld een landingspage voor een productlancering zijn, maar ook een mock-up van een app of een fysieke demo. 


In een ideation werksessie bepalen we in welke behoeften we willen voorzien. We bedenken een aantal invullingen en werken deze uit in een tastbare concepten die we kunnen testen. Dat kan bijvoorbeeld een landingspage voor een productlancering zijn, maar ook een mock-up van een app of een fysieke demo. 

Van intentie naar gedrag

Uiteindelijk is de vraag of de propositie voldoende concrete waarde levert. Daarbij geven intenties ("ja dat zou mijn probleem oplossen") onvoldoende informatie. Wat we willen meten is gedrag. Dit doen we door conversie te meten: we voorzien de propositie van een prijskaartje en een call-to-action en meten bijvoorbeeld hoe vaak er op geklikt wordt. 

Van intentie naar gedrag

Uiteindelijk is de vraag of de propositie voldoende concrete waarde levert. Daarbij geven intenties ("ja dat zou mijn probleem oplossen") onvoldoende informatie. Wat we willen meten is gedrag. Dit doen we door conversie te meten: we voorzien de propositie van een prijskaartje en een call-to-action en meten bijvoorbeeld hoe vaak er op geklikt wordt. 

Van intentie naar gedrag

Uiteindelijk is de vraag of de propositie voldoende concrete waarde levert. Daarbij geven intenties ("ja dat zou mijn probleem oplossen") onvoldoende informatie. Wat we willen meten is gedrag. Dit doen we door conversie te meten: we voorzien de propositie van een prijskaartje en een call-to-action en meten bijvoorbeeld hoe vaak er op geklikt wordt. 

resultaten HERE case


Met de resultaten kun je proposities verbeteren en, wanneer je voldoende vertrouwen hebt in de validatie, starten met het ontwikkelen van de echte producten of diensten.


Met de resultaten kun je proposities verbeteren en, wanneer je voldoende vertrouwen hebt in de validatie, starten met het ontwikkelen van de echte producten of diensten.


Met de resultaten kun je proposities verbeteren en, wanneer je voldoende vertrouwen hebt in de validatie, starten met het ontwikkelen van de echte producten of diensten.

Meer weten over het ontwikkelen van waardeproposities?
Neem contact op met Joost.

Meer weten over het ontwikkelen van waardeproposities?
Neem contact op met Joost.

Meer weten over het ontwikkelen van waardeproposities?
Neem contact op met Joost.

Openfield
Minrebroederstraat 5, 3512 GS, Utrecht

KvKno: 72810386 - BTWno. NL859244866B01
IBAN: NL41KNAB0257813527
Neem contact met ons op

© 2018 Openfield

Openfield
Minrebroederstraat 5 
3512 GS Utrecht
KvKno: 72810386 - BTWno. NL859244866B01
IBAN: NL41KNAB0257813527
Neem contact met ons op

© 2018 Openfield

Openfield | Business & Brand Strategy