Wat is een positionering?

Wat is een positionering?

Wat is een positionering?

Bij het positioneren van een merk bepaal je welke breinpositie je wilt innemen bij je doelgroep. Waar wil je dat iemand (als eerste) aan denkt bij het horen of zien van je merk? Een scherpe positionering is relevant voor de doelgroep, geloofwaardig vanuit de organisatie en onderscheidend ten opzichte van de concurrentie. Ook is het belangrijk dat de positionering duurzaam is: de sterkste merken houden jarenlang vast aan dezelfde positionering. Een goed voorbeeld is Volvo dat sinds haar oprichting in 1927 voortdurend dezelfde breinpositie van beschermen/veiligheid heeft opgebouwd.

Het hebben van een scherpe en krachtige positionering is erg belangrijk. En niet alleen om klanten te werven. Het is ook de basis van het merkverhaal waarmee je medewerkers verbindt aan je organisatie. Daarnaast is het een inspirerend kompas voor het ontwikkelen van nieuwe proposities, het optimaliseren van de klantbeleving en het creëren van aansprekende marketingcommunicatie.

Openfield helpt organisaties om hun merk scherp te positioneren en geeft stakeholders binnen en buiten de organisatie (en vanzelfsprekend klanten) een actieve rol in het ontwikkelingsproces.

Lees hier ook wat een propositie is →

Bij het positioneren van een merk bepaal je welke breinpositie je wilt innemen bij je doelgroep. Waar wil je dat iemand (als eerste) aan denkt bij het horen of zien van je merk? Een krachtige positionering is relevant voor de doelgroep, geloofwaardig vanuit de organisatie en onderscheidend ten opzichte van de concurrentie. Ook is het belangrijk dat de positionering duurzaam is: de sterkste merken houden jarenlang vast aan dezelfde positionering. Een goed voorbeeld is Volvo dat sinds haar oprichting in 1927 voortdurend dezelfde breinpositie van beschermen/veiligheid heeft opgebouwd.

Het hebben van een krachtige en scherpe positionering is erg belangrijk. Niet alleen om klanten te werven. Het is ook de basis van het merkverhaal waarmee je medewerkers verbindt aan je organisatie. Daarnaast is het is een inspirerend kompas voor het ontwikkelen van nieuwe proposities, het optimaliseren van de klantbeleving en het creëren van aansprekende marketingcommunicatie.

Openfield helpt organisaties om hun merk scherp te positioneringen en geeft stakeholders binnen en buiten de organisatie (en vanzelfsprekend klanten) een actieve rol in het ontwikkelingsproces.

Lees hier over proposities

Bij het positioneren van een merk bepaal je welke breinpositie je wilt innemen bij je doelgroep. Waar wil je dat iemand (als eerste) aan denkt bij het horen of zien van je merk? Een scherpe positionering is relevant voor de doelgroep, geloofwaardig vanuit de organisatie en onderscheidend ten opzichte van de concurrentie. Ook is het belangrijk dat de positionering duurzaam is: de sterkste merken houden jarenlang vast aan dezelfde positionering. Een goed voorbeeld is Volvo dat sinds haar oprichting in 1927 voortdurend dezelfde breinpositie van beschermen/veiligheid heeft opgebouwd.

Het hebben van een scherpe en krachtige positionering is erg belangrijk. En niet alleen om klanten te werven. Het is ook de basis van het merkverhaal waarmee je medewerkers verbindt aan je organisatie. Daarnaast is het is een inspirerend kompas voor het ontwikkelen van nieuwe proposities, het optimaliseren van de klantbeleving en het creëren van aansprekende marketingcommunicatie.

Openfield helpt organisaties om hun merk scherp te positioneren en geeft stakeholders binnen en buiten de organisatie (en vanzelfsprekend klanten) een actieve rol in het ontwikkelingsproces.

Lees hier over proposities

Openfield
Minrebroederstraat 5, 3512 GS, Utrecht

KvKno: 72810386 - BTWno. NL859244866B01
IBAN: NL41KNAB0257813527
Neem contact met ons op

© 2018 Openfield

Openfield
Minrebroederstraat 5 
3512 GS Utrecht
KvKno: 72810386 - BTWno. NL859244866B01
IBAN: NL41KNAB0257813527
Neem contact met ons op

© 2018 Openfield

Openfield | Business & Brand Innovation