Wat is een propositie?

Wat is een propositie?

Wat is een propositie?

Een propositie is het concrete voorstel dat je als organisatie doet bij het aanbieden van een product of dienst. Hoe creëert het waarde voor klanten? Welk probleem lost het op? Hoe gebruik je het? Wat kost het? Een propositie komt rechtstreeks voort uit de (overkoepelende) belofte van een merk en heeft daarmee een direct verband met de positionering. Voorbeeld: Volvo maakt de merkbelofte van veiligheid waar met auto's zoals de V60 (totaalpropositie), maar ook met innovatieve technologie zoals Active Safety (deelpropositie).

Het blijven ontwikkelen van nieuwe proposities is erg belangrijk. Bij innovatieve organisaties is het een centraal onderdeel van de groeistrategie. Bij andere organisaties is het soms noodzaak om de markt bij te benen en te overleven.

Openfield ontwikkelt proposities vanuit grondig behoefteonderzoek en in samenwerking met interne teams.

Lees hier ook over positionering →

Proposities zijn gebaseerd op het creëren van waarde voor klanten. Het is het concrete voorstel dat je als organisatie doet bij het aanbieden van een product of dienst. Wat is het? Welk probleem lost het op? Hoe gebruik je het? Wat kost het? Een propositie komt rechtstreeks voort uit de (overkoepelende) belofte van een merk en heeft daarmee een direct verband met de positionering. Voorbeeld: Volvo maakt de merkbelofte van veiligheid waar met haar modellen zoals de V60 (totaalpropositie), maar ook met allerlei innovaties zoals Active Safety (deelpropositie).

Het blijven ontwikkelen van nieuwe proposities is erg belangrijk. Bij innovatieve organisaties is het een centraal onderdeel van de groeistrategie. Bij andere organisaties is het soms noodzaak om de markt bij te benen en te overleven.

Openfield ontwikkelt proposities vanuit grondig behoefteonderzoek en in samenwerking met interne teams.

Lees hier over positioneringen

Een propositie is het concrete voorstel dat je als organisatie doet bij het aanbieden van een product of dienst. Hoe creëert het waarde voor klanten? Welk probleem lost het op? Hoe gebruik je het? Wat kost het? Een propositie komt rechtstreeks voort uit de (overkoepelende) belofte van een merk en heeft daarmee een direct verband met de positionering. Voorbeeld: Volvo maakt de merkbelofte van veiligheid waar met auto's zoals de V60 (totaalpropositie), maar ook met innovatieve technologie zoals Active Safety (deelpropositie).

Het blijven ontwikkelen van nieuwe proposities is erg belangrijk. Bij innovatieve organisaties is het een centraal onderdeel van de groeistrategie. Bij andere organisaties is het soms noodzaak om de markt bij te benen en te overleven.

Openfield ontwikkelt proposities vanuit grondig behoefteonderzoek en in samenwerking met interne teams.

Lees hier over positionering

Openfield
Minrebroederstraat 5, 3512 GS, Utrecht

KvKno: 72810386 - BTWno. NL859244866B01
IBAN: NL41KNAB0257813527
Neem contact met ons op

© 2018 Openfield

Openfield
Minrebroederstraat 5 
3512 GS Utrecht
KvKno: 72810386 - BTWno. NL859244866B01
IBAN: NL41KNAB0257813527
Neem contact met ons op

© 2018 Openfield

Openfield | Business & Brand Innovation